ایران مال

ایران مال یکی از مهم ترین مراکز تجاری استان تهران می باشد که در منطقه ۲۲ واقع شده است. این مجتمع از جمله ۵ مرکز بزرگ تجاری در خاورمیانه و جهان محسوب می شود. پروژه بازار بزرگ ایران در سال ۹۷ به بهره برداری رسید و خیلی زود توانست به یکی از محبوب ترین مراکز در تهران تبدیل شود. ایرانمال دارای امکانات منحصر به فردی همچون فروشگاه‌ های متعدد، کتابخانه، هتل، رستوران، سالن‌ های بولینگ و بیلیارد، اسکی روی یخ و… است. برای این که بیشتر با بازار بزرگ ایران آشنا شوید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به ایران مال و محل آن

بازار بزرگ ایران یا همان ایرانمال یکی از بزرگترین پروژه های تجاری، اداری و فرهنگی شناخته شده است. این مرکز تجاری بین دو شهر تهران و کرج قرار دارد. یکی از دلایل محبوبیت این مرکز نیز به علت نزدیکی آن به دو شهر مهم ایران است. در ایران مال می توانید تلفیقی از مدرنیته و سنت را مشاهده کنید. ‌در واقع بخش هایی از این مرکز کاملا سنتی طراحی شده اند و نشان دهنده گذشته تاریخی ایران هستند. در برخی قسمت ها نیز معماری مدرن به چشم می خورد.

این مجتمع تجاری توانسته در نمایشگاه‌ شاپینگ مال‌ های جهان یا همان MAPIC عنوان بهترین مجموعه تجاری چند منظوره در خاورمیانه را از آن خود کند. علاوه بر این موسسه‌ ارزیابی کننده مجموعه‌ های تجاری جهان نیز در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین مال جهان از نظر ابعاد و امکانات را به ایران مال اعطا کرده است.

برای دسترسی به این محل می توانید از بزرگراه خرازی غرب، شرق و همت غرب استفاده کنید. اگر از شهرهای دیگر به تهران آمده اید، به شما توصیه می کنیم حتما در هتل ایرانمال اقامت داشته باشید تا بتوانید از تمامی امکانات موجود در این مکان بازدید کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره بام لند؛ بهترین جاذبه گردشگری و تفریحی واقع در منطقه ۲۲ تهران بدانید!

بررسی مساحت ایران مال

پروژه بازار بزرگ ایران در مساحتی یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ متر مربعی احداث شده است. در واقع می توان گفت برای بازدید کامل از فروشگاه ها و سایر امکانات این مجموعه به سه روز کامل نیاز خواهید داشت. این مرکز در ۷ طبقه ساخته شده است و در هر طبقه آن امکانات خاص و منحصر به فردی وجود دارد.

برای بازدید از طبقات مختلف این مکان می توانید از پله های برقی یا آسانسور استفاده کنید. دقت داشته باشید که مساحت گسترده ای از این مرکز تجاری، کاربرد تفریحی، فرهنگی و ورزشی دارد و همین مسئله نیز موجب تمایز آن از سایر مال های جهان شده است.

مهم ترین ویژگی های بازار ایرانمال
مهم ترین ویژگی های بازار ایرانمال

امکانات و بخش های مختلف ایران مال

این مرکز تجاری زیبا دارای بخش های مختلفی است. با ورود به این مکان می توانید تعداد زیادی از فروشگاه ها، کافه ها و… را مشاهده کنید. در ایرانمال می توانید عکس هایی زیبا بگیرید و در محیطی خارق العاده به گردش بپردازید. از جمله مهم ترین امکانات بازار بزرگ ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید و فروشگاه های ایرانمال

حدود ۲۵ درصد از فضای کلی بازار بزرگ ایران به فروشگاه ها و مراکز خرید اختصاص دارد. در این مکان می توانید طیف گسترده ای از محصولات را خریداری کنید. در قسمت پارکینگ این مرکز خرید یک هایپر مارکت قرار دارد و شما می توانید لوازم خوراکی و سایر اقلام روزانه را از آن جا تهیه کنید. برخی دیگر از فروشگاه های ایران مال عبارتند از:

  • فروشگاه های جواهرات، ساعت و اکسسوری ها همچون اپتیک، سانا و…
  • مراکز خرید محصولات و کالاهای چرمی مانند نوین چرم، پاندورا، دیوید جونز و…
  • فروشگاه های خرید محصولات دیجیتال
  • مراکز خرید لوازم خانگی همچون مادام کوکو، گونای و…
  • فروشگاه های خرید لوازم ورزشی و پوشاک مانند تیمبرلند، لیوجو، میس اسمارت و…
  • مراکز خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مانند ویانا، میثم عطر و…
بهترین مسیرهای دسترسی به بازار بزرگ ایران
بهترین مسیرهای دسترسی به بازار بزرگ ایران

بازار سنتی بازار بزرگ ایران

در قسمت غربی و طبقه دوم ایران مال، یک بازار سنتی وجود دارد که به نام تیمچه حاج علی اکبر معروف است. در قسمت ورودی این بازار یک فنجان بزرگ آرزوها وجود دارد که می توانید آرزو کرده و سکه ای درون آن بیاندازید. معماری این بازار به گونه ای طراحی شده که شما را به چندین سال قبل باز می گرداند. در واقع تیمچه حاج علی اکبر درست شبیه به بازارهای سنتی اصفهان، شیراز و تبریز طراحی شده است.

در این بازار یک تالار آینه قرار دارد که شما می توانید بدون پرداخت هزینه از آن دیدن کنید. علاوه بر این سراهای مختلفی نیز در این قسمت وجود دارد. از جمله این قسمت ها می توان به سرای زمرد، سرای عقیق و فیروزه اشاره کرد. در سرای زمرد می توانید انواع فرش های دستباف ایرانی را مشاهده و خریداری کنید. سرای عقیق نیز کلکسیونی کامل از اجناس عتیقه را در اختیار شما می گذارد. سرای فیروزه نیز مختص فروش ظروف میناکاری، خاتم کاری و… است.

بیشتر بخوانید: بررسی بخش های مختلف مجتمع تجاری بزرگ رزمال در منطقه ۲۲ تهران

باغ ایرانی بازار بزرگ ایران

 باغ ایرانی یکی از زیباترین جاذبه های ایران مال می باشد. برای طراحی این بخش از باغ ماهان واقع در استان کرمان الهام گرفته شده است. این بخش فضای سبزی زیبا دارد که به صورت پلکانی طراحی شده و میان درختان یک آبنمای موزیکال قرار دارد. در کنار باغ ایرانی کافه ها و رستوران های متعددی نیز تعبیه شده اند که شما می توانید به راحتی در آن ها نوشیدنی و غذاهای مورد علاقه تان را صرف کنید و از زیبایی باغ لذت ببرید.

باغ دیدار ایران مال

در نزدیکی تیمچه حاج علی اکبر یک باغ بسیار زیبا قرار گرفته که ارتفاعی ۱۴ متری دارد. این باغ دارای یک سقف شیشه ای بسیار زیبا است و محلی مناسب برای گردهمایی محسوب می شود. علاوه بر این وجود درختان نخل کوچک در این فضا باعث زیباتر شدن آن شده است. سبک معماری این باغ از شهرهای کاشان و یزد الهام گرفته است و حس کویر را به شما می دهد. در این باغ یک پل شیشه ای نیز وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر فضا شده است.

ساعت کاری بازار بزرگ ایران مال
ساعت کاری بازار بزرگ ایران مال

کتابخانه جندی شاپور

یکی از مهم ترین فضاهایی که در بازار بزرگ ایران وجود دارد، کتابخانه است. این کتابخانه در مساحتی برابر با ۳۳۰۰ متر مربع ساخته شده و یکی از بزرگترین کتابخانه های ایران و جهان محسوب می شود. در این فضا شاهد تلفیق هنرمندانه سبک دکوراسیون اروپایی و ایرانی خواهید بود. در این مکان یک فرش سبز رنگ به مساحت ۷۰ هزار متر مربع استفاده شده است. این فرش تنها در ۷۰ روز توسط ۲۵ فرشباف حرفه ای بافته شده است.

پیست اسکی روی یخ  ایران مال

علاوه بر امکانات گفته شده، شما می توانید از اسکی روی یخ نیز در این مجموعه لذت ببرید. پیست اسکی روی یخ یکی از پرطرفدارترین قسمت های ایران مال است. شما می توانید تجهیزات مورد نیازتان را درون پیست تهیه کنید و تجربه ای متفاوت داشته باشید. مساحت آیس باکس بازار بزرگ ایران حدود ۱۸۰۰ متر مربع است و فضای کافی برای ورزش های مختلف روی یخ همچون پاتیناژ، آیس هاکی و … را به شما می دهد.

بولینگ بازار بزرگ ایران

از دیگر امکانات محبوب موجود در ایران مال، می توان به بولینگ اشاره کرد. سالن بولینگ این مجموعه در طبقه RG واقع شده است. شما می توانید با دوستان و خانواده خود به این مجموعه سر بزنید و از این بازی هیجان انگیز لذت ببرید. سالن بولینگ بازار بزرگ ایران دارای ۱۶ خط مجزا است که به افراد مختلف امکان بازی به صورت همزمان را می دهد. علاوه بر این پس از اتمام بازی نیز می توانید در کافه این سالن استراحت کنید و نوشیدنی های مورد علاقه تان را بنوشید.

امکانات ویژه پیست یخ ایران مال
امکانات ویژه پیست یخ ایران مال

نمایندگی های خودرو در ایرانمال

یکی از مهم ترین امکانات موجود در بازار بزرگ ایران، نمایشگاه خودرو است. تعداد زیادی از کمپانی های مطرح خودرو سازی در این بازار خودروهای خود را به نمایش می گذارند. از جمله این کمپانی ها می توان به مرسدس بنز، کرمان موتور و مدیران خودرو MVM اشاره کرد. نمایشگاه خودرو یا کارشو ایرانمال در طبقه G1 واقع شده است. سازه این نمایشگاه به طوری ساخته شده که تمامی خودروها بتوانند به راحتی درون آن تردد کنند. علاوه بر این سقف شیشه ای این سازه نیز باعث زیباتر شدن محیط شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی امکانات و ویژگی های برج پارلمان چیتگر

هتل بازار بزرگ ایران

در این مکان یک هتل ۵ ستاره بسیار بزرگ نیز وجود دارد. افرادی که از سایر شهرها و کشورها به تهران سفر می کنند می توانند اقامتی باور نکردنی در این هتل داشته باشند. این هتل دارای مساحتی ۱۲۳.۰۰۰ متر مربعی بوده و دارای ۲۵۹ اتاق است. در این هتل دو استخر مجزا برای اقایان و بانوان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این با اقامت در هتل ایران مال می توانید از امکانات رستوران ایرانی و آرژانتینی آن نیز بهره مند شوید.

امکانات موجود در باغ ایرانی بازار بزرگ ایران
امکانات موجود در باغ ایرانی بازار بزرگ ایران

سالن های سینما ایران مال

در طبقه سوم بازار بزرگ ایران سالن های سینما قرار گرفته اند. ‌در این طبقه می توانید، بلیط سینما تهیه کنید و فیلم های روز ایران را مشاهده کنید. در این مکان حدود ۱۲ سالن سینما وجود دارد که به اکران فیلم های مختلف می پردازند. این سالن ها از تهویه مطبوع بسیار مناسبی بهره می برند و فضایی دلنشین دارند. شما می توانید انواع خوراکی ها را نیز از کافه های پیرامون سینما خریداری کنید و در زمان مشاهده فیلم لذت دو چندانی ببرید.

کافه و رستوران های ایرانمال

در بازار بزرگ ایران کافه و رستوران های متعددی نیز فعالیت دارند. از جمله آن ها می توان به کافه کتاب، کافه سینما، کافه لانژ، شربت خانه، رستوران ام الشریف، فود کورت فریکادل، باغ رستوران ملل، رستوران هانی و … اشاره کرد. هر یک از این کافه و رستوران ها در قسمت خاصی از این بازار قرار گرفته اند. به عنوان نمونه برای مراجعه به کافه کتاب می توانید به کتابخانه مراجعه کنید. همچنین کافه لانژ و شربت خانه در همکف قرار دارند. برای رفتن به رستوران هانی نیز باید به قسمت حیاط و آبنمای موزیکال ایرانمال سر بزنید.

ویژگی های بهترین کافه و رستوران ایرانمال
ویژگی های بهترین کافه و رستوران ایرانمال

نمایشگاه های بین المللی بازار بزرگ ایران

قسمتی از بازار بزرگ ایران به نمایشگاه های دائمی بین المللی اختصاص یافته است. این نمایشگاه در ۵ طبقه مجزا برگزار می شود. این طبقات عبارتند از پارکینگ VIP، E0، E1، E2، E3. مساحد نمایشگاه بین المللی ایران مال به ۱۶ هزار متر مربع می رسد و محل مناسبی برای به نمایش گذاشتن خودرو، انواع لوازم خانگی، کتاب، تفریحات مختلف و … است. این قسمت به تازگی افتتاح شده است و خیلی زود توانست محبوبیت بسیار زیادی در میان صاحبان مشاغل پیدا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی برج تجاری و اداری لکسون در تهران

مسجد بزرگ ایران مال

یکی از دیدنی ترین مکان های بازار ایران مال، مسجد بزرگ آن است. این مسجد معماری خاصی دارد و کاشی کاری های درونی آن درست شبیه به مسجد النبی هستند. علاوه بر این گنبد این مسجد شبیه به حافظیه شیراز است و حسی دلنشین در بینندگان ایجاد می کند. در واقع این مسجد علاوه بر یک مکان دینی، یک محیط فرهنگی نیز محسوب می شود.

تیمچه حاج علی اکبر از مکان های دیدنی ایران مال
تیمچه حاج علی اکبر از مکان های دیدنی ایران مال

سخن پایانی

ایران مال یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی خاورمیانه و جهان است. این مکان از امکانات تفریحی متعددی همچون باغ ایرانی، مسجد، کتابخانه، سالن سینما، تفریحات ورزشی و… برخوردار است. شما می توانید برای خرید لوازم خانه، جواهرات، پوشاک و… نیز به این بازار سر بزنید و لوازم مورد نیازتان را از برندهای مطرح جهان تهیه کنید. بازار ملک تمامی اطلاعات مربوط به این پروژه را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از این مکان به بهترین شکل دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =